verisure alarmselskab alarm

Døgnovervåget brand- og indbrudsalarm

verisure alarmselskab kontrolcentral

Politigodkendt kontrolcentral

verisure alarmselskab vagt

Fri vagudrykning til dit hjem

 

ADGANGSKONTROL FRA VERISURE

Verisure erhvervsalarm med adgangskontrol til små og store virksomheder

Hvordan virker adgangskontrol?

Adgangskontrol er et elektronisk adgangssystem, der forøger sikkerheden i især større virksomheder og institutioner væsentligt. Med adgangskontrol får alle medarbejdere et personligt adgangskort eller nøglebrik med eller uden pin kode, og der bliver installeret kortlæsere og/eller kodetastatur på relevante døre i virksomheden. Herefter er det muligt at indstille de forskellige adgangskort i forhold til de forskellige medarbejderes rettigheder, så man som virksomhed får fuld kontrol over, hvor og hvornår forskellige medarbejdere kan færdes rundt i bygningen. Med et adgangskontrolsystem kan du altså både give adgang og begrænse adgangen for udvalgte personer. Det giver tryghed både for dig som virksomhedsejer og for dine medarbejdere.

Det kan f.eks. være, at kun udvalgte medarbejdere skal have adgang til et lagerområde. Det vil således kun være disse medarbejderes adgangskort, der kan låse døren op, når kortet føres over kortlæseren, mens døren vil forblive låst, hvis andre medarbejdere forsøger at skaffe sig adgang.

Det kan også være, at udvalgte områder kun skal være tilgængelige for medarbejderne i specifikke tidsrum. I det tilfælde kan du med adgangskontrol opsætter tidsregler for oplåsning af dørene.

Adgangskontrolsystemer er en effektiv og fleksibel måde, hvorpå man kan administrere, hvem der har adgang i de forskellige bygninger. Hvis en medarbejders adgang skal ændres, eller man skulle blive udsat for indbrud, undgår man med elektronisk adgangskontrol at skulle skifte låse i alle døre. I stedet kan sikkerheden styres via din sikkerhedsløsning. Derudover er et adgangskontrolsystem også et godt redskab i forbindelse med tidsregistrering og til begrænsning af tyveri.

Hvornår har jeg brug for adgangskontrol?

Afhængigt af virksomhedens type og størrelse kan dit forsikringsselskab stille krav til, at du skal installere elektronisk adgangskontrol. Det afhænger af det såkaldte sikringskrav, som også kan omfatte mange andre tiltag end adgangskontrol. Det afhænger af niveauet for sikringskrav.

Men selvom forsikringsselskabet ikke nødvendigvis stiller krav om adgangskontrol, kan det som virksomhedsejer være fordelagtigt at få installeret. Det giver ro i maven at få bedre kontrol over, hvem der befinder sig i virksomheden og hvornår.

Med adgangskontrol styrer du selv, hvilke områder de enkelte medarbejdere skal have adgang til, mens det mindsker administrationen, hvis en nøgle bliver væk, medarbejdere forlader virksomheden osv.

Hvis en nøglebrik forsvinder, er det nemt og hurtigt at deaktivere den i systemet, så den ikke længere kan bruges til at låse døre op i bygningen. Det er sværere med almindelige nøgler, hvor låsen bør skiftes, hvis ikke man er i besiddelse af nøglen.

Hvad er prisen på adgangskontrol til erhverv?

Prisen på elektronisk adgangskontrol til erhverv fås i alle prisklasser og kan variere meget i forhold til din virksomhedstype og størrelse, og hvilken løsning du vælger. Det kan være, at du blot har brug for et helt simpelt system, eller måske er du på udkig efter et langt større og mere komplekst system med flere muligheder.

Mulighederne for smart adgangskontrol er mange, og priserne varierer naturligvis derefter. Kontakt os i dag på 80 20 50 50 for at høre nærmere.

Jeg har en mindre virksomhed – er adgangskontrol en god idé for mig?

Store adgangskontrol-systemer vil i de fleste tilfælde være både for dyre og overflødige for små virksomheder.

Til mindre firmaer anbefaler vi ofte mindre tyverialarmer med døgnvagt eller et mindre elektronisk låsesystem i stedet, hvor du kan tilkoble nøglebrikker til hver af dine medarbejdere.

Nøglebrikkerne bruges til at frakoble alarmen, og de kan indstilles til kun at virke i bestemte tidsrum. Du kan f.eks. indstille dem til kun at virke i hverdage, så hvis en medarbejder kommer ind i virksomheden i løbet af weekenden, vil vedkommende ikke få adgang til at slå alarmen fra, og du vil få besked om, at alarmen er gået. Medarbejderen vil altså stadig have mulighed for at låse døren op med sine normale nøgler, men alarmen vil advare om, at vedkommende ikke er berettiget til at opholde sig på stedet som ved traditionel adgangskontrol.

Forskellen på online og offline adgangskontrol

Ofte hører man mest tale om online adgangskontrolsystem til at håndtere adgangen i en bygning. Men der findes også et alternativ, der hedder offline adgangskontrol. Forskellen ligger i hvilket netværk, der er mellem døre og dit adgangskontrolsystem. Ved et online system går der et kommunikationskabel direkte ud til alle døre, så alle indstillinger af systemet kan foretages direkte via en central pc.

Med en offline løsning installeres der ikke et netværk af kabler i bygningen. Det betyder, at indstillingerne først skal foretages på en pc, hvorefter man manuelt skal rundt i bygningen og implementere ændringerne ved hver enkelt dør.

Der er fordele og ulemper ved begge dele. I flere tilfælde kan det være en god løsning at kombinere løsningerne, så der på centrale hoveddøre installeres et online system, mens adgangskontrollen på mindre kontorer styres med nøgle. Nøglen skal i så fald være personlig og ikke passe til andre låse end f.eks. på vedkommendes eget kontor.

Kontakt os allerede i dag for at høre mere om Verisures løsninger inden for elektronisk adgangskontrol. Vi kan hjælpe dig med at finde frem til, om det er bedst for dig med en løsning med eller uden nøgler.

SÅDAN FÅR DU ELEKTRONISK ADGANGSKONTROL

Der findes flere systemer og forskellige typer elektronisk adgangskontrol, hvor du kan administrere adgangsrettigheder, og det kan være, at dit forsikringsselskabs sikringskrav til din virksomhed definerer, hvilke adgangskontrolsystemer du kan vælge imellem. Så et godt råd er at starte med at kontakte dit forsikringsselskab for at høre deres råd og krav til et sikkerhedssystem og adgangskontrolanlæg.

Hvis du er i tvivl, kommer vi gerne på besøg for at gennemgå din virksomhed sammen med dig og tale nærmere om jeres behov og ønsker til elektronisk adgangskontrol med eller uden døgnvagt, så vi kan skræddersy et uforpligtende tilbud til dig.

Uanset hvilken af vores løsninger du vælger, opnår du fuld tryghed og kontrol over bygningen. Vi sørger for professionel installation af hele systemet i din bygning og du får fuld support i hele processen.

Ring til os allerede i dag på 80 20 50 50 eller send os dit nummer her. Så ringer vi dig op inden for kort tid.

Ved klik på knappen accepterer du vores persondatapolitik. Vi optager samtalen med henblik på at dokumentere, hvad vi aftaler, og til kontrolformål. Optagelserne gemmes i 3 måneder.

 

Derfor bør du vælge Verisures adgangskontrol

Verisures service til erhvervsalarmer

Verisure har mere end 35 års erfaring i sikring af både små, mellemstore og store virksomheder, og vi er et af Europas største alarmselskaber. Vores erfaring med sikring af både private og erhverv gør os til en professionel samarbejdspartner, der altid er førende inden for både kvalitet, service og rådgivning.

Vi er med dig hele vejen i beslutningsprocessen, hvor vi rådgiver om den bedste løsning inden for adgangskontrol for dig med udgangspunkt i dine specifikke behov, ligesom vi håndterer alt i forbindelse med installation. På den måde sikrer vi, at alt spiller, som det skal.

Vi står derefter naturligvis også altid til rådighed for løbende service og support, hvis der opstår spørgsmål eller nye krav til systemet.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL OM ADGANGSKONTROL

Hvad er adgangskontrol?

Adgangskontrol benyttes af virksomheder til at øge sikkerhedsniveauet. Med adgangskontrol styrer man præcist, hvem der skal have adgang til virksomheden, samt hvor og hvornår.

Hvad koster adgangskontrol?

Det kommer fuldstændigt an på, hvilket system du har brug for, og hvor omfattende det skal være. Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud på adgangskontrol.

Kan medarbejdere få forskellige tilladelser med adgangskontrol?

Ja, du kan indstille præcist hvilke medarbejdere, der skal have adgang til specifikke områder og i bestemte tidsrum.

Hvad er ADK?

ADK er blot en forkortelse for ”automatisk dørkontrol” eller i daglig tale ”adgangskontrol”.

Kan man også få adgangskontrol til private?

Adgangskontrol vil oftest være i overkanten til private. Der kan du til gengæld vælge en privatalarm med Starkeys, som du kan indstille til at tillade adgang til bestemte personer i bestemte tidsrum.

 

 

 

*For at sikre, at en kundeanmeldelse på Trustpilot kommer fra en reel kunde, beder Trustpilot anmeldere om at bekræfte, at deres anmeldelse er relateret til en reel kundeoplevelse og tager en række foranstaltninger for at sikre dette.