true
Verisure
Menu

FAQ - Ofte stillede spørgsmål og svar

FAQ ofte stillede spørgsmål

FAQ - Ofte stillede spørgsmål og svar

FAQ Ofte stillede spørgsmål

Vil du høre mere om Verisures systemer?

Indtast dit telefonnummer - så ringer vi til dig.

HØR MERE OM VERISURES SYSTEMER

HER FÅR DU SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL

Her på siden kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Har du et spørgsmål til os, kan du med stor sandsynlighed finde svaret her på siden og spare opkaldet til os.

@HOME

Hvad er @Home?

SVAR:

Med @Home kan du altid se, hvem der er hjemme, via din Verisure app. Det samme kan Verisures vagtcentral, hvilket kan have en livsafgørende betydning i nødstilfælde. Det er en stor fordel for f.eks. brandvæsenet, at vi kan informere dem om, hvor mange der befinder sig i et brændende hjem, så de ved det, allerede inden de når frem til adressen.

@Home angiver, om du er "Ude" eller "Hjemme". Hverken du eller vagtcentralen kan således se lokationen uden for hjemmet.

@Home bruger telefonens GPS til at se, om de forskellige familiemedlemmer er hjemme eller ej. Det forudsætter derfor, at hvert familiemedlem har downloadet appen, slået GPS’en til og oprettet en brugerprofil.

Hvordan aktiverer jeg @Home?

SVAR:

Du kan se en udførlig vejledning i videoen her på siden (på engelsk).

Hvis du har spørgsmål til brugen af @Home, er du altid velkommen til at kontakte Verisures kundeservice på 70 24 73 65 eller kc@dansikring-direct.dk.

Se i videoen her (på engelsk), hvordan du aktiverer @Home.

BETALING OG FAKTURA

Jeg er blevet trukket for 2 måneders abonnement via Betalingsservice, selvom sælgeren sagde, at man kun forudbetaler for 1 måned ad gangen?

SVAR:

Den første opkrævning fra Betalingsservice kan omfatte abonnement for 2 måneder. Det skyldes oprettelsestiden for betalingsaftalen. Det kan tage op til 2 uger, inden oprettelsen er gennemført, og hvis de 2 uger løber hen over et månedsskift, vil den første opkrævning omfatte 2 måneder – den indeværende måned og den kommende måned. Herefter vil du kun blive opkrævet forudbetaling for en måned ad gangen.

Et eksempel:

Medio oktober: Vi installerer din alarm

Ultimo oktober: Du modtager den første faktura for indeværende måned (oktober) og betaler den manuelt fx via bankoverførsel. Herefter tilmelder du aftalen til Betalingsservice.

Betalingsserviceaftalen færdigbehandles i løbet af november.

Ultimo november: Du modtager den første opkrævning fra Betalingsservice. Opkrævning omfatter indeværende måned (november) og en forudbetaling for næste måned (december).

Ultimo december: Du modtager en opkrævning fra Betalingsservice om forudbetaling for dit abonnement i januar. Herefter vil du hver måned modtage en opkrævning for en måneds forudbetaling.

Jeg har tilmeldt regningen til Betalingsservice, men har alligevel modtaget en rykker – hvorfor?

SVAR:

Vær opmærksom på, at du selv skal sørge for at betale alle regninger, indtil tilmeldingen til Betalingsservice er registreret. Hvis du f.eks. tilmelder dig Betalingsservice, efter du har modtaget den første regning, når denne regning ikke at blive betalt via Betalingsservice, og du skal derfor selv betale den.

Hvorfor opkræver I betalingsgebyr?

SVAR:

Betaler du via Betalingsservice, tillægges et betalingsgebyr på 9,75 kr. til dækning af betalingsgebyret hos Nets Danmark, der administrerer Betalingsservice.

Betaler du via faktura, tillægges et betalingsgebyr på 49 kr. til dækning af administrationsomkostninger.

Jeg har modtaget en kreditnota, men har endnu ikke modtaget pengene?

SVAR:

Hvis du modtager en kreditnota, skal du kontakte os, så vi kan aftale, om du skal have pengene retur, eller om de skal modregnes på din næste faktura.

Du kan kontakte os på 70 24 73 65 eller kc@dansikring-direct.dk. Hav gerne dit installationsnummer samt reg.- og kontonummer parat.

OPSIGELSE

Jeg vil gerne opsige min alarm - hvordan gør jeg det?

Ring til os på 70 24 73 60 - vi sidder klar på telefonen alle hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

FLYTNING

Jeg skal flytte og vil gerne have alarmen med til mit nye hjem - hvordan gør jeg det?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 60 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

Jeg skal flytte og har ikke længere brug for alarm - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 60 - vi sidder klar på telefonen alle hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

Jeg vil gerne overtage alarmen i det hus, hvor jeg skal flytte hen - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 60 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

Jeg har solgt mit hus, og de nye ejere vil gerne overtage min alarm - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 60 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

Ved du, hvilken alarm du bør vælge?

Prøv vores gratis alarmtest og få hurtigt svar på, hvilket system der passer bedst til dig.

Det tager kun 1 minut, og du får svaret med det samme.

KUNDESERVICE

I har travlt på telefonen - betyder det også, at I for travlt til at håndtere alarmer?

Nej. Alarmoperatørerne på kontrolcentralen håndterer ikke indgående opkald, så eventuel ventetid i telefonen vil aldrig påvirke vores responstid på alarmer.

Jeg har henvist en ny kunde til jer, men venter stadig på mine 3 måneders gratis abonnement?

De 3 måneders gratis abonnement tildeles til dig, når alarmen er færdiginstalleret hos den nye kunde, du har henvist til os. De gratis måneder vil fremgå af din næste abonnementsopkrævning. Har du forudbetalt dit abonnement, vil de træde i kraft i forlængelse af den forudbetalte periode. Har du f.eks. forudbetalt for 9 måneder, vil måned 10, 11 og 12 være gratis.

Hvor kan jeg finde mit installationsnummer?

Du finder dit installationsnummer på Mine Sider. Enten under "Indstillinger" eller på din faktura, som du finder under "Fakturahistorik".

MINE SIDER

Jeg har glemt mit password til Mine Sider - hvad gør jeg?

Hvis du har glemt dit password til Mine Sider, skal du klikke på ”Glemt dit password?” i login-boksen. Du skal herefter indtaste din e-mail-adresse og telefonnummer for at lave et nyt password. Sørg for at have din telefon ved hånden, da du undervejs vil modtage en bekræftelseskode på sms, som du skal bruge.

FERIE

Hvordan giver jeg jer besked, når jeg holder ferie?

Det er en god idé at holde os opdateret om, hvornår du er bortrejst og midlertidige kontaktpersoner. På den måde kan vores vagtcentral hurtigt se, at du ikke er hjemme, og hvem der skal kontaktes, hvis alarmen skulle gå.

Du kan nemt og hurtigt indstille ferieperiode enten via appen eller Mine Sider.

Sådan indstiller du ferieperiode i Verisure appen:

Tryk på ”Mere” nederst til højre i skærmen, og vælg ”Ferieperiode”. Her kan angive feriens start- og slutdato. Du kan også angive, om der er en anden person, der skal kontaktes som den første, mens du er på ferie.

Sådan indstiller du ferieperiode på Mine Sider:

Log ind på Mine Sider og klik på ”Indstillinger”. Omtrent midt på siden finder du ”Ferieperiode”. Klik på den og angiv feriens start- og slutdato samt midlertidig kontaktperson i pop-op-boksen. Klik til sidst på ”Gem”.

KOMPONENTER

Hvordan sætter jeg en komponent i pausetilstand?

SVAR:

Du kan have brug for at sætte en eller flere af dine komponenter midlertidigt i pausetilstand. Det kan f.eks. være, hvis du bygger om og skal flytte en komponent, eller hvis du vil teste dine brandalarmer.

Den nemmeste måde at gøre det på er via Mine Sider – så undgår du at skulle ringe til os.

Log ind på Mine Sider. Klik på ”Gør det selv” i menuen til venstre og derefter ”Renover”. Vælg den eller de komponenter, der skal pauses, og angiv en forventet færdigdato. Tryk på ”Fortsæt”, og følg vejledningen. Komponenten er nu frakoblet.

Hvordan tilkobler jeg en komponent, efter at den har været sat i pausetilstand?

SVAR:

Du kan på forsiden af Mine Sider se en oversigt over de komponenter, der er sat i pausetilstand. Klik på ”Geninstallér”, og følg vejledningen for at genaktivere overvågningen af komponenten.

Hvordan tester jeg mit alarmsystem?

SVAR:

Vi anbefaler, at du tester alarmen minimum 2 gange om året med et interval på mere end 4 måneder. Dette gøres ved at kontakte kontrolcentralen på 70 24 73 65, oplyse kodeord og anmode om at få anlægget sat i service. Herefter tilkobles anlægget som normalt. Efter 3 minutter bevæger du dig rundt i de rum, som er sikret. Når sirenen starter, kan du vælge at frakoble alarmen eller fortsætte med at aktivere alle rumfølere, dørkontakter, tilkaldetryk samt øvrige komponenter. Når alarmen er blevet frakoblet, ringer du igen til kontrolcentralen, som vil oplyse hvilke alarmzoner, som har været aktiveret, og sætte anlægget aktivt igen. Lader du sirenen hyle i mere end 20 sekunder, anbefaler vi, at du anvender ørepropper eller høreværn når du tester anlægget.

Jeg har fået ny internetleverandør og router - skal jeg gøre noget specielt?

SVAR:

Nej, du forbinder bare din VBox med kabel til den nye router. I den tid VBox'en ikke har forbindelse til bredbånd, sender den over GPRS mobilt netværk.

SPØRGSMÅL OM BRANDALARMER

Hvor ofte er der brand i private hjem?

I Danmark rykker brandvæsenet ud til brande i private hjem omkring 5.000 gange om året. Derudover opstår over 60.000 mindre brande, som private personer selv får slukket.

Hvor skal jeg placere min røgalarm?

Hvert sekund er dyrebart, når en brand opstår, og derfor er brandalarmer særligt vigtige. Men for at røgalarmen skal kunne redde liv, kræver det, at den er placeret korrekt.

Hos Verisure anbefaler vi følgende:

• Placér dine alarmer i loftet, da røgen stiger opad.

• Placér mindst én røgalarm på hver etage.

• Placér flere alarmer på samme etage, hvis du bor i en større bolig.

• Undgå brandalarmer i køkkenet.

Når du bestiller røgalarmer hos Verisure, kommer vi og installerer dem for dig. Vi sikrer os, at røgalarmerne bliver placeret korrekt, og at alt virker. Læs mere om Verisures røgalarmer her.

Hvordan vedligeholder jeg en røgalarm?

Hos Verisure anbefaler vi, at du vedligeholder din røgalarm på følgende måde:

• Tør jævnligt støvet af din røgalarm, da støv kan give falsk alarm eller blokere de sensorer, hvor røgen registreres.

• Mal aldrig din røgalarm over, da maling lukker for røgkanalerne.

• Skift batteri én gang om året. De fleste alarmer er udstyret med batterier, der holder cirka et år. Med en røgalarm fra Verisure minder vi dig om, når det er tid til at skifte batteriet.

• Udskift dine røgalarmer hvert 10. år.

VAGTUDRYKNING

Sender I altid vagt og politi, når alarmen går?

SVAR:

Hvis alarmen går, og vi kan verificere alarmen ved hjælp af f.eks. billeder fra fotodetektoren eller ved, at flere alarmkomponenter aktiveres, sender vi en vagt afsted. I samme øjeblik orienterer vi politiet, som vurderer, om der også skal sendes betjente til adressen.

Hvis alarmen ikke kan verificeres, dvs. hvis der er tale om en fejlalarm, sender vi ikke en vagt afsted, men informerer dig i stedet om fejlalarmen via sms.

Læs mere om alarmforløbet her.

SPØRGSMÅL OM INDBRUD

Hvor ofte er der indbrud i private hjem?

Tal viser, at Danmark er det land i Europa, der har flest indbrud pr. indbygger om året. I 2016 var der 31.777 indbrud i private danske hjem. Det tal har heldigvis været faldende de seneste par år, som et resultat af at danskerne sikrer deres hjem mod indbrud med privatalarmer som aldrig før.

Hvordan sikrer jeg mit hjem mod indbrud?

Du sikrer bedst dit hjem mod indbrud ved at installere en alarm. Har du ikke mulighed for at installere en alarm i hjemmet, findes der også andre måder, hvorpå du kan nedsætte risikoen for indbrud: Du kan f.eks. lade vasketøj hænge ude, lade en bil holde i carporten og få din nabo til at fylde skrald i din skraldespand. Det er blot et par tricks til, hvordan tyven får svært ved at afkode, om du er bortrejst eller hjemme. Følg disse 10 råd om indbruds- og tyverisikring og sænk risikoen for ubudne gæster markant.

SPØRGSMÅL OM ALARMSIKRING

Hvorfor er det vigtigt med en alarmløsning?

Hvis du gerne vil nedsætte risikoen for indbrud og ubudne gæster i hjemmet, så er det en god idé at installere tyverialarmer i hjemmet. Hjemmet er noget af det mest dyrebare vi har – både økonomisk og affektionsmæssigt. Og samtidigt er det vores base, hvor tryghed bør være en selvfølge. Men mange indbrud sker faktisk, mens der er nogen hjemme. Derfor er det vigtigt at vælge en overvåget løsning, som også beskytter dig og din familie mod indbrud og overfald, når I er i hjemmet.

Hvilken alarmløsning skal jeg vælge?

Valget af alarmløsning afhænger i høj grad af din bolig, omgivelserne, dine ønsker og meget mere. Hos Verisure har vi derfor udviklet forskellige løsninger, så du er sikker på at finde en, der passer til netop dit hjem.

Prøv vores gratis alarmtest for at se, hvilken alarm vi foreslår til dig - det tager kun 1 minut.

FALCK ALARM

Jeg er kunde hos Falck Alarm – skal jeg bare kontakte Verisure?

Nej, du skal kontakte Falck Alarm. Verisure og Falck Alarm har et meget tæt samarbejde, men er to selvstændige virksomheder.

Du kan finde kontaktoplysninger til Falck Alarm her.

BRUGERE

Hvordan opretter jeg personer som "Administrator", "Begrænset bruger" eller "Minimum bruger"?

SVAR:

Det kan du gøre via enten appen eller Mine Sider.

Gå ind under "Brugere" og vælg "Adgangsniveau". Når du trykker "Gem", sendes en invitation på mail til brugeren. Brugeren skal trykke på linket i mailen, og enten oprette en konto, eller logge ind på sin nuværende konto og acceptere invitationen.

Har du andre spørgsmål?

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Så skriv gerne til os på kc@dansikring-direct.dk.

Verisure FAQ

  • De fleste alarmer udløses, når du selv er hjemme. Forestil dig, at du er i haven, og brandalarmen udløses. Så får du en SMS og kan hurtigt kontrollere, hvad der sker. Er det en gryde, der er kogt tør, så kan du hurtigt afhjælpe det, slukke alarmen og meddele kontrolcentralen, at det var "falsk" alarm. Eller forestil dig, hvis tilsvarende sker, når du tilfældigvis er i supermarkedet. Så kan du ringe direkte til en nabo eller skynde dig hjem. Via Mine Sider kan du bestemme, at din nabo, eller en anden du har tillid til, også får SMS ved alarm, så disse kan kontakte dig eller smutte over til dit hus og se, hvad der sker. Kort sagt: en SMS gør en stor forskel, når hvert sekund er dyrebart.

  • Hvis du er hjemme ved røgudvikling, så hyler røgdetektorerne og advarer, men de taler også. En stemme, der advarer sammen med et alarmsignal, giver bedre opmærksomhed, end hvis det kun er en alarmlyd, der advarer. Detektorerne kan desuden være forbundet til hinanden: En detektor i et rum med brand siger "Advarsel brandalarm!". Detektor nummer to siger "Advarsel, brandalarm i andet rum!"

  • Vi anbefaler, at man har en røgdetektor i hvert rum eller mindst en på hver etage.

  • Flere og flere produkter og tjenester til hjemmet er koblet sammen, så du kan have kontrol over hjemmet, uanset hvor du befinder dig for eksempel via din mobil. Med vores fremtidssikre platform og eksisterende professionelle partnere, er vi i stand til at tilbyde forskellige privatalarmer, produkter og tjenester til et opkoblet smart hjem. Vi har forskellige produkter og tjenester inden for tyverialarm, lås, energistyring, indendørsklima, brandalarm og SOS tilkaldekontakt. Vi tilføjer hele tiden nye og smarte tjenester, der kan gøre dit liv lidt nemmere og mere bekvemt.

  • Som Verisure kunde har du adgang til Mine Sider. Det bliver dit private websted, et kontrolpanel, hvor du kan opdatere og styre meget af det, der vedrører dit system. Du kan overvåge og styre mange af systemets funktioner, aktivere alarmtjenester og få information om aktuelle tilbud og kampagner. Her kan du også tilkøbe flere komponenter til dit system. Mine Sider er tilgængelig for alle vores kunder, uanset om man har standardabonnement, eller overvågningsabonnement. Funktionerne er overordnet ens for begge.

  • Vores kontrolcentral er bemandet 24 timer om dagen, 365 dage om året, og er godkendt af Rigspolitiet. Vi servicerer kun vores egne kunder, dvs. kunder, der har vores alarmudstyr installeret. Kontrolcentralen tager sig af alt angående din alarm, fra teknisk service til afsendelse af vagter. Vores alarmoperatører og øvrige medarbejdere er specialister i teknologien og tjenesterne tilknyttet dit alarmsystem. Du kan altid kontakte vores kontrolcentral på tlf. 70 24 7 365.

  • Hvis alarmen går, vil fotodetektoren blive aktiveret og tage en serie billeder og sende dem til kontrolcentralen. Alarmoperatøren har dermed det bedste grundlag for at vurdere, hvilken reaktion, der bør tages, f.eks. afsendelse af vagt eller at tilkalde politi eller brandvæsen - eller om det er en fejlalarm. Fotodetektoren kan kun tage billeder, hvis alarmen går. Dit privatliv er således fuldstændig sikret.

  • Verisure tilbyder et avanceret advarselssystem med serieforbundne røgdetektorer. De taler til dig med stemmebeskeder og afgiver advarselssignal for at advare om brand. De er tilsluttet vores kontrolcentral og giver dig desuden besked via din mobil, hvis der registreres røg. Hvis minimum to røgdetektorer registrerer røg kan vores alarmoperatøre kontakte brandvæsenet direkte, selv hvis der ikke er nogen hjemme. Hvis røgdetektorerne er tilkoblet fotodetektorer, vil disse blive aktiveret og tage billeder af fra stedet og sender dem til kontrolcentralen. Alarmoperatøren kan også ud fra disse billeder verificere alarmen og dermed sende både vagt og give besked til brandvæsenet straks.

  • Kontakt vores salgsafdeling på tlf. 80 20 50 50. Vi finder et system, der er perfekt tilpasset dine og dit hjems behov.

  • Som kunde kan du være sikker på, at du altid har adgang til produkter af bedste kvalitet og adgang til vores tjenester døgnet rundt, året rundt. Du administrerer dit system enkelt via Mine Sider på internettet. Du styrer og kontrollerer det via Verisure app. Med Verisure er dit alarmsystem fremtidssikret, hvilket garanterer, at du både i dag og i fremtiden får mulighed for at bruge den nyeste teknik.

  • Verisure er navnet på Dansikring Directs privatalarmer. Med vores fremtidssikre platform og eksisterende, professionelle servicesamarbejde kan vi tilbyde vores kunder et unikt sortiment af privatalarmer og produkter og tjenester til det opkoblede smarte hjem. Opkobling til vores egen kontrolcentral med overvågning døgnet rundt og professionel installation er fundamentet i vores tilbud.

  • Det er en god ide at have en brandslukker, et brandtæppe, et driftsikkert brandalarmsystem og automatisk overvågning af komfuret. Tilføj desuden en rebstige på 1.salen (mange sover på 1. salen i deres villa) og lav en samlingsplads for familien, som alle kender til (ved brand gælder det først og fremmest om at evakuere, derefter kan andre handlinger foretages). Husk også, at en lukket dør kan betyde, at røgalarmen ikke nås lige så hurtigt af røgen. Et barn, der sover i den øverste seng i en køjeseng rammes af farlig røg betydeligt tidligere end den, der sover i en almindelig seng.

Verisure på Facebook